HTC One X9 nu va salva compania, dar e un smartphone de luat în seamă
Nu mai este un secret pentru nimeni că taiwanezii de la HTC nu o duc chiar bine din punct de vedere financiar. După eșecul cu modelul M9, compania tot încearcă să se redreseze cu niște telefoane ceva mai accesibile, dar cu specificații decente. HTC One X9 este un astfel de telefon și l-am văzut la MWC 2016.
HTC One M9 a fost cel mai prost vârf de gamă pe care l-am văzut în 2015. De la procesor până la cameră, telefonul ”a dat chix” în toate departamentele care contează pentru utilizatori, mai puțin la capitolul design.
Vânzările dezastruoase i-au forțat pe taiwanezi să promoveze intens un model mid-range, dar care rezolva o parte din problemele M9. După ce am trecut peste faptul că A9 seamănă foarte mult cu un iPhone 6, am descoperit un smartphone bun, iar X9 vrea să continue pe aceeași linie, dar cu un hardware mai puternic.
One X9 a fost anunțat în decembrie, anul trecut, iar cu ocazia MWC 2016 a ajuns și în Europa. Are un display de 5,5 inch și rezoluție HD, corp metalic și design inspirat atât de M9 cât și de A9.
În carcasa din aluminiu, care nu oferă aceeași senzație premium ca un vârf de gamă, găsim un procesor Mediatek Helio X10, 3GB RAM și 32GB spațiu de stocare. Camera foto este aceeași cu cea de pe A9, adică folosește un senzor de 13MP și are stabilizare optică a imaginii, iar cea frontală este de 5MP. Bateria de 3.000 mAh ar trebui să ofere un pic mai mult de o zi de utilizare, iar funcția de fast charge te ține mai puțin timp lângă priză.
Telefonul nu arată senzațional, semn că nu s-au făcut mari eforturi de design în ceea ce îl privește, dar este rapid și camera foto s-a dovedit mai mult decât decentă pe modelul A9, așa că ar trebui să stea bine la acel capitolul.
Display-ul are luminozitate bună și culori plăcute, iar sub el găsim butoane capacitive care nu mai ”mănâncă” din spațiul util de pe ecran.
Nu știm exact prețul acestui dispozitiv, dar nu va fi extraordinar de mare. Totuși, cu o floare nu se face primăvara și cu un mid-range cu aspirații de high-end nu se salvează o companie.